The Effect of Conceptual Change Using The Adobe Quran on Misconception, Self-Regulation, Self-Efficacy, and Self-Confidence
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Anggoro, B. S., & Haka, N. B. (2019). Pengaruh Model Pembelajaran Life Skill Terhadap Keterampilan Generik Biologi Ditinjau Dari Self Regulation. 7(1), 72–84.
Ardiyanti, Y., & Rahmawati Utami, M. (2018). Identifikasi Miskonsepsi Siswa Pada Materi Sistem Reproduksi. Biosfer : Jurnal Biologi Dan Pendidikan Biologi, 2(2), 18–23. https://doi.org/10.23969/biosfer.v2i2.574
A’yun, Q. (2018). Analisis Miskonsepsi Siswa Menggunakan Tes Diagnostic Multiple Choice Berbantuan Cri (Certainty Of Response Index). 12(1), 10.
Bandura, Albert. (1986). Social Foundation On Thought And Action : A Social Cognitive Theory. New Jersey.
Berg. (1991). Miskonsepsi Fisika Dan Remediasi. Salatiga : Uksw.
Dini, M., Wijaya, T. T., & Sugandi, A. I. (2018). Pengaruh Self Confidence Terhadap Kemampuan Pemahaman Matematik Siswa Smp. . . Issn, 3(1), 1–7.
Fitriani, N. (2015). Hubungan Antara Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Dengan Self Confidence Siswa Smp Yang Menggunakan Pendekatan Pendidikan Matematika Realistik. Euclid, 2(2), 341–351. https://doi.org/10.33603/e.v2i2.368
Frankel, R. Jack & Norman, E. Wallen. (2009). Design And Evaluate Research In Education. New York.
Haka, N. B., Pratiwi, V. D., Anggoro, B. S., & Hamid, A. (2020). Analisis Keterampilan Proses Sains Dan Self Regulation Biologi Kelas Xi: Pengaruh Model Auditory, Intellectually Dan Repatition (Audi-Ir). Journal Of Biology Education, 3(1), 16–31. https://doi.org/10.21043/jobe.v3i1.6922
Hidayatullah, Z., Jumadi, J., Nadhiroh, N., Kartika, E., Nuha, A. A., & Erlangga, S. Y. (2020). Identifikasi Miskonsepsi Dan Konflik Kognitif Fisika: Kasus Terkait Perubahan Konseptual. Edusains, 12(1), 64–71. https://doi.org/10.15408/es.v12i1.13504
Irawati, R. K. (2019). Pengaruh Pemahaman Konsep Asam Basa Terhadap Konsep Hidrolisis Garam Mata Pelajaran Kimia Sma Kelas Xi. Thabiea : Journal Of Natural Science Teaching, 2(1), 1. https://doi.org/10.21043/thabiea.v2i1.4090
Khoiriyah, N. K. (2017). Profil Pereduksian Miskonsepsi Yang Dialami Oleh Siswa Setelah Penerapan Model Pembelajaran Conceptual Change Di Smpn 33 Surabaya Pada Topik Perubahan Materi. 05(03), 330–334.
Makhrus, Muh., Nur, M., & Widodo, W. (2014). Model Perubahan Konseptual Dengan Pendekatan Konflik Kognitif (Mpk-Pkk). Jurnal Pijar Mipa, 9(1), 20–25. https://doi.org/10.29303/jpm.v9i1.39
Nastuti, R., Lelfita, L., & Elbasthoh, E. (2018). Hubungan Self Efficasy Dan Motivasi Dengan Pemahaman Konsep Ipa Terpadu Siswa Kelas Viii Smp Pertiwi 2 Padang. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi, 18(3), 595. https://doi.org/10.33087/jiubj.v18i3.492
Oemar, Hamalik. (2012). Perencanaan Pengajaran Berdasarkan Pendekatan Sistem. Jakarta : Bumi Aksara.
Ormrod, Jeanne Ellis. (2009). Psikologi Pendidikan. Jakarta : Erlangga.
Pebriyanti, D., & Sahidu, H. (2015). Efektifitas Model Pembelajaran Perubahan Konseptual Untuk Mengatasi Miskonsepsi Fisika Pada Siswa Kelas X Sman 1 Praya Barat Tahun Pelajaran 2012/2013. 1, 5. http://dx.doi.org/10.29303/jpft.v1i2.241
Rachmawati, T. N., & Supardi, Z. A. I. (2021). Analisis Model Conceptual Change Dengan Pendekatan Konflik Kognitif Untuk Mengurangi Miskonsepsi Fisika Dengan Metode Library Research. Pendipa Journal Of Science Education, 5(2), 133–142. https://doi.org/10.33369/pendipa.5.2.133-142
Rahmawati, T., & Partana, C. F. (2019). Pengaruh Media Pembelajaran Asam Basa Berbasis Android Terhadap Efikasi Diri Peserta Didik. Jtk (Jurnal Tadris Kimiya), 4(2), 147–156. https://doi.org/10.15575/jtk.v4i2.5022
Ramadhan, Y., Nisa, K. R., & Sunarwin, S. (2020). Analysis Of Students Misconception Using Certainly Of Response Index (Cri) In The Periodic System Of Elements Concept. Educhemia (Jurnal Kimia Dan Pendidikan), 5(2), 210. https://doi.org/10.30870/educhemia.v5i2.8285
Ramadhani, R. (2016). Identifikasi Miskonsepsi Siswa Pada Konsep Sistem Reproduksi Manusia Kelas Xi Ipa Sma Unggul Ali Hasjmy Kabupaten Aceh Besar. 1(1), 1–9.
Rapih, S., & Sutaryanto, S. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Perubahan Konseptual (Mppk) Terhadap Hasil Belajar Ips Dan Sikap Multikultural Siswa Sekolah Dasar Berlatar Belakang Monokultur. Premiere Educandum : Jurnal Pendidikan Dasar Dan Pembelajaran, 7(02), 180–188. https://doi.org/10.25273/pe.v7i2.1599
Ridwan. (2014). Dasar-Dasar Statistika. Bandung : Alfabeta.
Rizaldi, D. R., Makhrus, Muh., & Doyan, A. (2019). Analisis Tingkat Kemampuan Berpikir Kritis Dengan Model Perubahan Konseptual Ditinjau Dari Gaya Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi, 5(1), 74. https://doi.org/10.29303/jpft.v5i1.794
Robert, J Marzano. (1994). Assessing Students Outcomes : Performance Assessment Using The Dimensions Of Learning Model. Virginia : Association For Supervition Curriculum Development.
Sagala, Syaiful. (2012). Konsep Dan Makna Pembelajaran. Bandung : Alfabeta.
Santyasa, I Wayan. (2007). Landasan Konseptual Media Pembelajaran. Prosiding Workshop Media Pembelajaran. Bali : Universitas Pendidikan Ganesha.
Sumaryanto, T., & Lestari, W. (2015). Pengembangan Instrumen Penilaian Aspek Psikomotor Pembelajaran Ipa Materi Tumbuhan Hijau Kelas V Berbasis Kompetensi Pendekatan Sea Berwawasan Konservasi. 4(2), 10.
Suparno, Paul. (2005). Miskonsepsi Dan Perubahan Konsep Dalam Pendidikan Fisika Cetakan Ke-1. Jakarta : Pt. Grasindo.
Syam, A. (2017). Pengaruh Kepercayaan Diri (Self Confidence) Berbasis Kaderisasi Imm Terhadap Prestasi Belajar Mahasiswa (Studi Kasus Di Program Studi Pendidikan Biologi Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan Universitas Muhammadiyah Parepare). . . ., 5(1), 87–102. https://doi.org/10.24252/jb.v5i1.3448
Utami, S., Rufaidah, A., & Nisa, A. (2020). Kontribusi Self-Efficacy Terhadap Stres Akademik Mahasiswa Selama Pandemi Covid-19 Periode April-Mei 2020. Teraputik Jurnal Bimbingan Dan Konseling, 4(1), 20–27. https://doi.org/10.26539/teraputik.41294
DOI: http://dx.doi.org/10.21043/thabiea.v4i1.9377
Refbacks
- There are currently no refbacks.