IMPROVING YOUNG LEARNERS’ LISTENING SKILL BY USING NURSERY RHYMES SONG
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Alchin, L. (2010). The Secret History of Nursery Rhymes. Surrey, United Kingdom: Babyseen Ltd.
Asmiati, rahmawati dan Damris. (2012). Pengembangan Bahan Ajar Menyimak Untuk Siswa Sekolah, 2(1), 87–99.
Ayu, I. G., Kawi, K., Santyasa, P. I. W., Si, M., Putu, I. D., Rasana, R., & Ed, M. (2013). Pembelajaran Bahasa Inggris Kreatif Terintegrasi Bagi Siswa Kelas Ix Smp Semester Enam, 3(3).
Brown, H. Douglas. 2000. Principles of Language Learning and Teaching. 4th Edition. New York: The Free Press.
Carl J. Dunst.(2011). Development of Nursery Rhyme Knowledgein Preschool Children.CELLreviews, 6(1), 1-7.
Carl J. Dunst, et al.(2011).Relationship Between Young Children’sNursery Rhyme Experiences and Knowledgeand Phonological and Print-Related Abilities. CELLreviews, 6(1), 1-7.
Goretti, M., & Wahyuningsih, S. (2014). Penerapan Media Audio Visual Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris (Studi Kasus di SMPN 3 Bawen ). Jurnal Teknologi Pendidikan Dan Pembelajaran, 2(1), 79–92. Retrieved from http://jurnal.fkip.uns.ac.id
Intan, N. & J. Y. (2015). Nursery rhymes. Notes and Queries, 198(APR), 169. https://doi.org/10.1093/nq/CXCVIII.apr.169-a
Made,I. Ratminingsih. (2014).Pengembangan Model Pembelajaran Bahasa Inggris Berbasis Lagu Kreasi. Universitas pendidikan Ganesha.
Nurhajati, D. (2015). Pengembangan Suplemen Bahan Ajar Bahasa Inggris Untuk Siswa SMP. Nusantara of Research, 02(2), 119–132.
Puspita,Oktaviani Windra. Penggunaan Lirik Lagu Sebagai Bahan Pembelajaran Mahasiswa BIPA dalam Upaya Mengenalkan Karakteristik Indonesia.
Setyandari, A. (2015). Inovasi Pemanfaatan Media Film Untuk Peningkatan Kemampuan Listening Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris, (91), 45–52.
Siregar, S. (2014). Statistik Parametrik untuk Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Bumi Aksara.
DOI: http://dx.doi.org/10.21043/jetli.v1i2.3843
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Journal of English Teaching and Learning Issues