Development of Problem-Based Interactive E-Modules to Improve Students' Critical Thinking Skills and Mastery of Concepts
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Anisa, A. R., Ipungkarti, A. A., & Saffanah, K. N. (2021). Pengaruh Kurangnya Literasi serta Kemampuan dalam Berpikir Kritis yang Masih Rendah dalam Pendidikan di Indonesia. Conference Series Journal, 01(01), 1–12.
Asfar, A. M. I. T., Asfar, A. M. I. A., Asfar, A. H., & Kurnia, A. (2020). Landasan Pendidikan: Hakikat Dan Tujuan Pendidikan (Foundation of Education: Essence and Educational Objectives). Researchgate, 2. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.22158.10566
Cahyadi, R. A. H. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis Addie Model. Halaqa: Islamic Education Journal, 3(1), 35–42. https://doi.org/10.21070/halaqa.v3i1.2124
Efendi, F., & Nurzaelani, M. M. (2021). Pengembangan Bahan Ajar Modul Elektronik Berbasis Critical Thingking. Jurnal Edukha, 2(2), 165–182.
Hidayat, F., & Nizar, M. (2021). Model Addie (Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation) Dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jurnal Inovasi Pendidikan Agama Islam (JIPAI), 1(1), 28–38. https://doi.org/10.15575/jipai.v1i1.11042
Husain, R., & Ibrahim, D. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Menggunakan Articulate Storyline Di Sekolah Dasar. Aksara: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal, 7(3), 1365. https://doi.org/10.37905/aksara.7.3.1365-1374.2021
Hutahaean, L. A., Siswandari, & Harini. (2019). Pemanfaatan E-Module Interaktif Sebagai Media Pembelajaran di Era Digital. Prosiding Seminar Nasional Teknologi Pendidikan Pascasarjana UNIMED, 1(2018), 298–305. http://digilib.unimed.ac.id/id/eprint/38744
Kimianti, F., & Prasetyo, Z. K. (2019). Pengembangan E-Modul Ipa Berbasis Problem Based Learning Untuk Meningkatkan Literasi Sains Siswa. Kwangsan: Jurnal Teknologi Pendidikan, 7(2), 91–103. https://doi.org/10.31800/jtp.kw.v7n2.p1--13
Kurniawati, F. N. A. (2022). Meninjau Permasalahan Rendahnya Kualitas Pendidikan Di Indonesia Dan Solusi. Academy of Education Journal, 13(1), 1–13. https://doi.org/10.47200/aoej.v13i1.765
Magdalena, I., Prabandani, R. O., Rini, E. S., Fitriani, M. A., & Putri, A. A. (2020). Analisis Pengembangan Bahan Ajar. Jurnal Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 2(2), 170–187. https://ejournal.stitpn.ac.id/index.php/nusantara
Nurhasnah, Kasmita, W., Aswirna, P., & Abshary, F. I. (2020). Developing Physics E-Module Using “Construct 2” to Support Students’ Independent Learning Skills. Thabiea : Journal of Natural Science Teaching, 3(2), 79–94. https://doi.org/10.21043/thabiea.v3i2.8048
Pramana, M. W. (2020). Meningkatkan Hasil Belajar Biologi Melalui E-Modul Berbasis Problem Based Learning. 8, 17–32.
Wati, S. F., Lathifa, U., & Udaibah, W. (2019). Pengembangan Modul Kesetimbangan Kimia Berbasis Unity of Sciences (Uos) Dan Multilevel Representasi. Thabiea : Journal of Natural Science Teaching, 2(2). https://doi.org/10.21043/thabiea.v2i2.5972
Simarmata, J., Sari, D. C., Purba, D. W., Mufarizuddin, & Hasibuan, M. S. (2019). Inovasi Pendidikan Lewat Transformasi Digital. September, vii, 101 hlm. https://www.researchgate.net/publication/344172800_TRANSFORMASI_DIGITAL_DAN_GAYA_BELAJAR
Sulaiman, A., & Syakarofath, N. A. (2018). Berpikir Kritis: Mendorong Introduksi dan Reformulasi Konsep dalam Psikologi Islam. Buletin Psikologi, 26(2), 86–96. https://doi.org/10.22146/buletinpsikologi.38660
Suryaningsih, Y. (2017). Pembelajaran Berbasis Praktikum Sebagai Sarana Siswa untuk Berlatih Menerapkan Keterampilan Proses Sains dalam Materi Biologi. Jurnal Bio Educatio, 2(2), 49–57.
Susrini, E. (2021). PENGARUH BAHAN AJAR DAN MINAT TERHADAP PRESTASI BELAJAR (Studi Eksperimen pada Mata Pelajaran Kimia Siswa Kelas XII IPA di SMA Negeri 1 Pagar Alam. DIADIK: Jurnal Ilmiah Teknologi Pendidikan, 11(1), 110–120.
Yayang, E., & Eldarni. (2019). Pengembangan E-Modul Berbasis Web Dengan Menggunakan Aplikasi Moodle Pada Mata Kuliah Pengelolaan Perpustakaan. Edutech, 18(1), 25–36. https://doi.org/10.17509/e.v18i1.14113
DOI: http://dx.doi.org/10.21043/thabiea.v7i2.21566
Refbacks
- There are currently no refbacks.