Instilling the Value of Religious Pluralism as the Effort to Overcome the Religious Conflict
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
BM, S. A. (2014). Konflik Sosial dalam Hubunga Antar Umat Beragama. Jurnal Dakwah Tabligh, 15(2), 189–208. https://doi.org/https://doi.org/10.24252/jdt.v15i2.348
Bruinessan, M. Van. (2015). Kitab Kuning, Pesantren dan Tarekat. Yogyakarta: Gading Publishing.
Hanafi, I. (2011). Membaca Pola Keberagamaan Umat Beriman Exclusivism , Inclusivism , and Pluralism : Reading the. AL Fikra, 10(2), 391.
Khalil, M. H. (2016). Islam dan Keselamatan Pemeluk Agama Lain. Bandung: Mizan.
Madjid, N. (2010). Islam Agama Kemanusiaan. Jakarta: Dian Rakyat.
Maunah, B. (2009). Tradisi Intelektual Santri Dalam Tantangan dan Hambatan Pendidikan Pesantren di Masa Depan. Yogyakarta: Teras.
Moeloeng, L. J. 2007. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Mulyana, D. 2013. Metode Penelitian Kualitatif (8th ed.). Bandung: Remaja Rosdakarya.
Nashir, H., & Jinan, M. (2018). Re-Islamisation: The conversion of subculture from Abangan intoSantri in Surakarta. Indonesian Journal of Islam and Muslim Societies, 8(1), 1–28. https://doi.org/10.18326/ijims.v8i1.1-28
Official Net News. (2015). Kerukunan Umat Beragama di Kampung Sawah, Bekasi - NET24. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=ITS1arMmfxo
Permatasari, M., Studi, P., Komunikasi, I., Komunikasi, F., Informatika, D. A. N., & Surakarta, U. M. (2018). KONSTRUKSI REALITAS DALAM PEMBERITAAN ISU PENISTAAN AGAMA ( Analisis Framing Berita Penistaan Agama oleh Basuki Tjahaja Purnama Pada Media Cetak Solopos dan Republika ).
Roqib, M. (2012). Membumikan Pluralisme dan Kerukunan Umat Beragama. Purwokerto: Pesma An Najah.
Shihab, M. Q. (2019a). Islam yang Disalahpahami. Tangerang: Lentera Hati.
Shihab, M. Q. (2019b). Islam yang Saya Pahami. Tangerang: Lentera Hati.
Sugiyono. 2016. Metode Penelitian (Kuantitatif, Kualitatif dan R&D) (24th ed.). Bandung: Alfabeta.
Sulistiani, S. L. (2019). Al-Hukum Homoseksual Perspektif Maqashid Syari’ah Siska. Al Istinbath, 4(2), 267–282. https://doi.org/10.29240/jhi.v4i2.813
DOI: http://dx.doi.org/10.21043/edukasia.v14i2.3897
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indexed By: