Penerapan Manajemen Pembelajaran Daring di Sekolah Menengah Pertama Negeri Karang Jaya Musi Rawas Utara

Murni Yanto, Siti Zulaiha

Abstract


The purpose of this study is to find out how the implementation  of  online  learning at karang jaya Musi Rawas utara Junior High School which carried  out online learning during covid-19 pandemic. This type  of research  is qualitative. Implementation  of  online learning  at Karang Jaya Musi Rawas Utara  Junior high school :(a) educators  use a strategy  of  utilizing teaching time, then  teachers also provide reinforcement and enrichment  using  online media (b) the teaching  method used  is collaboration  between  face-to-face learning and  teaching  methods online learning (c) the learning  media used  are  electronic media and the used of online based aplications such as WhatApp,Google Meet and  Zoom. (d)evaluation of online learning which carried out.

Keywords


Management,Learning,Online School

Full Text:

PDF

References


Anugrahana, A. (2020). Hambatan, Solusi dan Harapan : Pembelajaran Daring Selama Masa Pandemi Covid-19 Oleh Guru Sekolah Dasar,. , Scolaria : Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, Vol. 10 No.

Asmuni. (2020). Penelitian dan Pengembangan Pendidikan. Jurnal Paedagogy, Vol. 7 No.

Ayu Pransiska Dewi, Tya, dan A. S. (2021). Pelaksanaan Pembelajaran Daring Pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Basicedu, Vol. 5 No.

Hermawan, Y. D. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 terhadap Eksistensi Pendidik di Era Digital. Jurnal Quality, Vol. 8 No.

Juliya, Mira & Herlambang, Y. T. (2021). Analisis problematika pembelajaran daring dan pengaruhnya terhadap motivasi belajar siswa. Genta Mulia : Jurnal Ilmiah Pendidikan.

Kebudayaan, K. B. P. dan P. dan P. K. P. dan. (2020). Keputusan No. 018/H/KR/2020 tentang KI dan KD Pelajaran Kurikulum 2013 untuk Kondisi Khusus.

Mahardhika, M. A. F. & B. W. (2018). Pengantar Manajemen (pp. 10–14). Deepublish.

Munir, M, dan W. I. (2015). Manajemen Dakwah. Prenada Media Grup.

Noor, A. P. S. dan T. R. (2020). Optimalisasi Manajemen Pembelajaran Daring dalam Meningkatkan Adversity Quotient (AQ) Siswa Selama Pandemi Covid-19). Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Sosial, Vol. 3 No., 440.

Petta Solong, N. (2021). “Manajemen Pembelajaran Luring dan Daring Dalam Pencapaian Kompetensi. Tadbir: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam 9, No. 1., 19–32.

Prastowo, R. & A. (2021). Kendala Implementasi Pembelajaran Daring di Sekolah Dasar pada Masa Pandemi Covid-19 Kasus di SDN 24 Macanang Kabupaten Bone. Jurnal Basicedu, Vol. 5 No.

Rahman, N. (2009). Regulasi Pendidik Menjadi Guru Profesional Pasca Sertifikasi. Pustaka Felischa.

Rule., G. R. T. & L. W. (2012). Dasar-dasar Manajemen. Bumi Aksara.

Saad, M. A. (2014). Pendidikan Islam Dan Peranannya Dalam. XII(02), 16–23.

Sadikin, A. (2020). Pembelajaran Daring Di Tengah Wabah Covid-19. Jurnal Ilmiah Pendidikan Biologi.

Unik Hanifah Salsabila, Lailli Irna Sari, Khusna Haibati Lathif, Ayu Puji Lestari, A. A. (2020). Peran Teknologi dalam Pembelajaran di Masa Pandemi Covid-19. Al-Mutharahah : Jurnal Penelitian Dan Kajian Sosial Keagamaan, Vol. 17 N0.

Wati, N. wayan I. (2020). Dampak Covid-19 terhadap Implementasi Pembelajaran Berbasis Online (Daring) di SMP Negeri 2 Kerambitan. Widyalaya : Jurnal Ilmu Pendidikan, Vol. 1 No.

Yanto, M. (2021). Manajemen dan Strategi Dakwah Pengajian Ikatan Sosial Kerukunan Air Sengak Rejang Lebong. Jurnal Dakwah Dan Komunikasi, Vol. 6 No.

Yusiani Apriani, Rusdiawan, Asrin, Fahruddin, L. M. (2021). Manajemen Pembelajaran Daring pada Masa Pandemi Covid-19 di SDIT Lombok Tengah. Jurnal Ilmiah Mandala Education, Vol. 7 No.




DOI: http://dx.doi.org/10.21043/quality.v10i1.13763

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2022 QUALITY

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Creative Commons License


Quality Journal by Pascasarjana IAIN Kudus is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.