Keabsahan Akad Jual Beli Online Muslim Kelas Menengah Kota Yogyakarta Pasca Pandemi Covid-19
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Committee for the Coordination of Statistical Activities (CCSA). (2020). How COVID-19 is Changing the World: a Statistical Perspective. UNCTAD.
Company, M. &. (2020). Briefing Materials, Global Health and crisis response. McKinsey and Company.
EOCD. (2020). The impact of the coronavirus ( COVID-19 ) crisis on development finance. (June), 1–22.
Forum, W. E. (2020). Challenges and Opportunities in the Post-COVID-19 World.
Hana, K. F. (2019). Minat Beli Online Generasi Milenial : Pengaruh Kepercayaan dan Kualitas Layanan. BISNIS: Jurnal Bisnis Dan Manajemen Islam, 7(2), 203–216. Retrieved from http://journal.iainkudus.ac.id/index.php/bisnis/index
Hana, K. F. (2020). Keputusan Wanita Muslim Milenial Berwirausaha: Pengaruh Konsep Diri dan Lingkungan. At-Tijaroh: Jurnal Ilmu Manajemen Dan Bisnis Islam, 6(1), 23–36.
Hidayat, M. F. (2020). Strategi Penanggulangan Peningkatan Pengangguran dan Pemulihan Ekonomi Nasional : Perspektif Makroekonomi dan Jangka Menengah. Webinar.
Ikhsan, M. Al. (2020). Online Marketing Strategy Sebagai Solusi dikala Pandemi Covid-19.
Kutanegara, P. M. (2020). Penelitian Sosial dan Keagamaan : Antropolog di Masa Pandemi Pandemi : Webinar.
Manan, A. (2012). Hukum Ekonomi Syariah dalam Perspektif Kewenangan Peradilan Agama. Jakarta: Prenada Media Group.
Misbach, M. N., Nafik, M., Ryandono, H., & Prasetyo, A. (2019). An Overview of Islamic Law Against Buying and Selling Sand-Land With a Liberation System (Case Study in Mount Wurung of Mojokerto Regency). 1(1), 6–19.
Muhammad, F. (2020). Bergelut Melawan Pegebluk: Moral Cerita Para Penyintas Virus Mematikan di Episentrum Prahara. Akankah kita Menuai Panduan Hidup untuk Masa Depan atau Mengulang Kekacauan? National Geographic Indonesia.
Nations, U. (2020). Shared Responsibility, Global Solidarity: Responding to The Socio-Economic Impacts of Covid-19. (March).
Pambudhi, P. A. (2020). Strategi Dunia Usaha Menghadapi Krisis dan Upaya untuk Menyesuaikan Proses Bisnis Pasca Pandemi. Webinar.
Pekertti, R. D., & Herwiyanti, E. (2018). Transaksi Jual Beli Online dalam Perspektif Syariah Madzhab Asy-Syafi’i. Jurnal Ekonomi, Bisnis, Dan Akuntansi (JEBA), 20(02), 1–12.
Saebeni, B. A. (2018). Hukum Ekonomi Syariah & Akad Syariah di Indonesia. Bandung: Pustaka Setia.
Salam, M. A. K. (2020). Perilaku Produksi di Tengah Krisis Global Akibat Pandemi Covid-19 dan Memanfaatkan Media Online Facebook sebagai Alternatif Pasar. 1–22.
Salim, M. (2017). Jual beli secara online menurut pandangan hukum islam. Al-Daulah, 6(2), 371–386.
Shobirin. (2015). Jual Beli dalam Pandangan Islam. Bisnis Dan Manajemen Islam, 3(1), 240–261.
Siswadi. (2013). Jual beli dalam perspektif islam. Jurnal Ummul Qura, III(2), 59–65.
Suadi, A. (2018). Penyelesaian Sengketa Ekonomi Syariah: Penemuan dan Kaidah Hukum. Jakarta: Prenada Media Group.
Susiawati, W. (2017). Jual beli dan dalam konteks kekinian. Jurnal Ekonomi Islam, 8(November 2017), 171–184.
Thamrin, M. Y. (2020). Kita Mulai Bosan. Akankah kita bertahan? (p. 3). p. 3. Intisari: Smart and Inspiring.
Wildan, M., & Herlinda, W. D. (2020). Jangan sia-siakan anggaran. Bisnis Indonesia, (11814).
Yunus, M., Satria, F. H. F. R., & Shofia, G. K. (2018). Tinjauan Fikih Muamalah Terhadap Akad Jual Beli dalam Transaksi Online pada Aplikasi Go-Food. Jurnal Ekonomi Dan Keuangan Syariah, 2(1), 134–146.
Yuswohadi. (2015). 8 Wajah Kelas Menengah. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.
Zhou, W. (2020). Buku Panduan Pencegahan Coronavirusl: 101 Tips Berbasis Sains yang Dapat Menyelamatkan Hidup Anda. Chief Physician of Wuhan Center For Disease Control and Prevention.
DOI: http://dx.doi.org/10.21043/tawazun.v4i1.9434
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 TAWAZUN : Journal of Sharia Economic Law
Tawazun: Journal of Sharia Economic Law has been Indexed by :
Tawazun: Journal of Sharia Economic Law by Sharia Economic Law Department, Sharia Faculty, State Islamic Institute of Kudus, Kudus, Indonesia is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.