Development of Electronics Student Worksheet with Flip PDF Professional Based on Scientific Approach to Biodiversity Materials
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anas, Z., Supriyatna, & Akhmad. (2014). Hitam Putih Kurikulum 2013. Jakarta: Al-Mawardi Prima.
Arifin, M., & Kuntjoro, S. (2019). Validitas Lembar Kegiatan Peserta Didik (Lkpd) Materi Keanekaragaman Hayati Berbasis Saintifik Untuk Melatihkan Keterampilan Literasi Sains Peserta Didik Kelas X. BioEdu Berkala Ilmiah Pendidikan Biologi, 8(3), 82–88.
Bagas. (2018). Flip PDF Professional. https://www.flipbuilder.com/flip-pdf -pro
Daryanes, F., Darmadi, D., Fikri, K., Sayuti, I., Rusandi, M. A., & Situmorang, D. D. B. (2023). The development of articulate storyline interactive learning media based on case methods to train student’s problem-solving ability. Heliyon, 9(4), e15082. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e15082
Daryanes, F., & Putra, R. A. (2021). Tingkat Kemampuan Berpikir Kritis Guru Biologi Kota Pekanbaru. Journal Of Biology Education, 4(2), 138. https://doi.org/10.21043/jobe.v4i2.11660
Daryanes, F., & Putra, R. A. (2022). Creative Thinking Ability of Biology Teachers at State Senior High Schools in Pekanbaru. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 14(4), 5383–5392. https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i4.1377
Dasari, R. (2018). Pengembangan LKS Elektronik Berbasis Adobe Flash CS6 Pada Materi Bilangan Pecahan Kelas VII SMP [Skripsi, Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung]. http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1120700020921110%0Ahttps://doi.org/10.1016/j.reuma.2018.06.001%0Ahttps://doi.org/10.1016/j.arth.2018.03.044%0Ahttps://reader.elsevier.com/reader/sd/pii/S1063458420300078?
token=C039B8B13922A2079230DC9AF11A333E295FCD8
Dwiningsih, K., Sukarmin, Muchlis, & Rahma, P. T. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Kimia Menggunakan Media Laboratorium Virtual Berdasarkan Paradigma Pembelajaran Di Era Global. Kwangsan: Jurnal Teknologi Pendidikan, 6(2), 156–176. https://doi.org/10.31800/jtp.kw.v6n2.p156--176
Hamdilah, H. (2016). Pengaruh Pendekatan Saintifik Kurikulum 2013 Terhadap Hasil Belajar Siswa pada Konsep Interaksi Makhluk Hidup dengan Lingkungan [Skripsi, Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta]. http://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/31942%0Ahttp://repository.uinjkt.ac.id/dspace/bitstream/123456789/31942/3/HANA HAMDILAH -FITK.pdf
Kemendikbud. (2013). Pedoman Kegiatan Pendampingan Implementasi Kurikulum 2013 bagi Pengawas Sekolah, Kepala Sekolah, dan Guru Inti. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
Kemendikbud. (2020). Konsep dan Implementasi Kurikulum 2013. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
Kliyanti, S. M., Nengsih, R., Yulianti, E., Biologi, P., Ypm, S., & Koresponden, B. (2018). Pengembangan Modul Keanekaragaman
Hayati Berbasis Pendekatan Saintifik Untuk Siswa Kelas X SMA/MA Sederajat. BIOCOLONY: Jurnal Pendidikan Biologi Dan Biosains BIOCOLONY, 1(2), 34–39.
Mudinillah, A. (2021). Software untuk Media Pembelajaran. Yogyakarta: Bintang Pustaka Madani.
Munawaroh, S. (2015). Impelentasi Lembar Kerja Siswa Kurikulum 2013 Bidang IPA di SMP Muhammadiyah 4 Sambi Tahun Ajaran 2014/2015. Skripsi, Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Prastowo, A. (2011). Panduan Kratif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Yogyakarta: DIVA Pers.
Ramlawati, Liliasari, Martoprawiro, M. A., & Wulan, A. R. (2014). The Effect of Electronic Portfolio Assessment Model to Increase of Students’ Generic Science Skills in Practical Inorganic Chemistry. Journal of Education and Learning (EduLearn), 8(3), 179–186. https://doi.org/10.11591/edulearn.v8i3.260
Sari, A. P. P., & Lepiyanto, A. (2016). Pengembangan Lembar Kegiatan Peserta Didik (Lkpd) Berbasis Scientific Approach Siswa Sma Kelas X Pada Materi Fungi. BIOEDUKASI (Jurnal Pendidikan Biologi), 7(1), 41–48. https://doi.org/10.24127/bioedukasi.v7i1.489
Septina, N., Farida, F., & Komarudin, K. (2018). Pengembangan Lembar Kerja Siswa Dengan Pendekatan Saintifik Berbasis Kemampuan Pemecahan Masalah. Jurnal Tatsqif, 16(2), 160–171. https://doi.org/10.20414/jtq.v16i2.200
Sriwahyuni, I., Risdianto, E., & Johan, H. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Elektronik Menggunakan Flip Pdf Professional Pada Materi Alat-Alat Optik Di Sma. Jurnal Kumparan Fisika, 2(3), 145–152. https://doi.org/10.33369/jkf.2.3.145-152
Sudarisman, S. (2015). Memahami Hakikat Dan Karakteristik Pembelajaran Biologi Dalam Upaya Menjawab Tantangan Abad 21 Serta Optimalisasi Implementasi Kurikulum 2013. Florea : Jurnal Biologi Dan Pembelajarannya, 2(1), 29–35. https://doi.org/10.25273/florea.v2i1.403
Warsita, B. (2017). Pengembangan Bahan Belajar Berbasis Multimedia Untuk Pembelajaran Abad 21. Makalah di sajikan Pada Kegiatan Lokakarya Pengembangan Bahan Ajar Berbasis Multimedia di Puskurbuk Balitbang Kemdikbud.
DOI: http://dx.doi.org/10.21043/jobe.v6i2.20379
Refbacks
- There are currently no refbacks.